Χρυσοχοϊδης: Πήραμε κουφάρια και τώρα έχουμε έργα 8,5δις ευρώ, ανασκόπηση των δράσεων του Υπουργείου
Χρυσοχοϊδης: Πήραμε κουφάρια και τώρα έχουμε έργα 8,5δις ευρώ, ανασκόπηση των δράσεων του Υπουργείου Υποδομών
Στη χθεσινή συζήτηση για την ψηφο εμπιστοσύνης στη Βουλή μίλησε ο Υπουργός Υποδομών που
αναφέρθηκε στην ανασκόπηση των δράσεων και επιτυχιών του Υπουργείου. Αναφέρθηκε στους αυτοκινητόδρομους, το σιδηρόδρομο, τα έργα σε λιμάνια-αεροδρόμια αλλά και τα έργα Μετρό. Για το έργο του Υπουργείο είπε τα παρακάτω:
"Στα οδικά έργα πήραμε κουφάρια, εγκαταλελειμμένα έργα. Σήμερα έχουμε έργα αξίας 8,5 δισεκατομμυρίων ευρώ, με 15.000 εργαζόμενους, τα οποία εκτελούνται στους μεγάλους οδικούς άξονες της χώρες και στο τέλος του 2015 θα έχουν ολοκληρωθεί.
Εντός του έτους θα παραδοθούν στην κυκλοφορία, το Πέταλο του Μαλιακού στον ΠΑΘΕ, η γεφύρωση της κατολίσθησης στην Τσακώνα, ο αυτοκινητόδρομος του Μορέα. Δημοπρατήθηκε χθες το έργο Πάτρα – Πύργος αξίας 430 εκατομμυρίων ευρώ. Παραδίδονται μέσα στο χρόνο έργα σε όλες τις περιφέρειες της χώρας, πολύ σημαντικά. Στον σιδηρόδρομο, ο οποίος είναι μια υπόθεση υστέρησης και καθυστέρησης στη χώρα δυστυχώς, για πολλές δεκαετίες.
Σήμερα εκτελούνται έργα από την Αθήνα στην Θεσσαλονίκη αξίας 1 δισεκατομμυρίου ευρώ, στο πιο δύσκολο σημείο, που είναι η διάτρηση του Καλλιδρόμου, το κομμάτι Τιθορέα – Δομοκός, το Αθήνα - Τιθορέα επίσης, σε ότι αφορά την ηλεκτροκίνηση. Τρεισήμισι ώρες διαδρομή θα είναι τέλος του 2016 αυτή η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Στο σιδηροδρομικό διάδρομο Κορίνθου – Πάτρας, εκτελούνται έργα 800 περίπου και πλέον εκατομμυρίων, για να φτάσουμε στο λιμάνι της Πάτρας.
Σε ότι αφορά το νέο τρόπο, με τον οποίο αντιλαμβάνεται σήμερα η Ελλάδα τις επενδύσεις, θέλω να σας πω ότι υπάρχει ένα πάρα πολύ μεγάλο ενδιαφέρον με τις υποδομές που διαμορφώνονται στα λιμάνια, το Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας, της Αλεξανδρούπολης, έτσι ώστε να συνδεθούν με την σιδηροδρομική γραμμή και να προσελκύσουν ιδιωτικά κεφάλαια.
Σήμερα πρέπει να σας πω επίσης, ότι άρχισαν εδώ και μερικούς μήνες εμπορευματικές μεταφορές από το Θριάσιο Πεδίο, απ' το λιμάνι του Πειραιά, σε εμπορευματικά κέντρα, προς την Κεντρική Ευρώπη. Σε εμπορευματικά κέντρα, της Πράγας και της Βουδαπέστης, μεταφέρονται εμπορεύματα, που έρχονται από Κινέζικα λιμάνια και γίνεται μια τεράστια εξοικονόμηση χρόνου και κόστους με ελληνικά τρένα.
Στα περιφερειακά αεροδρόμια, αναμένονται προσφορές αύριο, στις 10 του μηνός. Το νέο αεροδρόμιο του Καστελίου, που δημοπρατήσαμε την άνοιξη είναι ένα έργο με τεράστιο ενδιαφέρον. Έχουμε μεγάλους ομίλους που ενδιαφέρονται για την ανέγερσή του, την κατασκευή του, τη λειτουργία του αύριο με το σύστημα της παραχώρησης.
Με τη δημοπράτηση την άλλη εβδομάδα του ψηφιακού φάσματος, η Χώρα θα εισπράξει 370 εκατομμύρια ευρώ. Σταθερά και με σιγουριά, μικρότερα άλλα σημαντικά, εξαιρετικά έργα για την περιφέρεια, βαδίζουν προς την αποπεράτωση τους. Το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, των Χανιών, της Σκιάθου, της Πάρου, της Σητείας στην Κρήτη είναι αεροδρόμια των οποίων ολοκληρώνεται η κατασκευή και παραδίδονται για χρήση στους πολίτες, τους επιχειρηματίες, τις αεροπορικές εταιρίες.
Στην Ηγουμενίτσα, στην Πάτρα, στην Καβάλα, στην Αλεξανδρούπολη, στη Χίο, στην Αμοργό, στην Κεφαλονιά και στη Μύκονο ολοκληρώνονται οι λιμενικές εγκαταστάσεις.
Θέλω να σταθώ, όμως, ιδιαίτερα, σε ένα πολύ ευαίσθητο ζήτημα, στο οποίο αναφέρθηκα προηγουμένως: στο θέμα των αστικών μεταφορών. Ένα εκατομμύριο πολίτες κάθε μέρα στην Αθήνα, ταξιδεύουν με το Μετρό, 415.000 με τον ηλεκτρικό, 100.000 με το Τραμ και περίπου 500.000 με τα λεωφορεία. Αντιλαμβάνεστε ότι όλος ο λαϊκός κόσμος, οι εργαζόμενοι, οι μαθητές, οι συνταξιούχοι, ταξιδεύουν με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς: με 1 ευρώ την ημέρα. Ταξιδεύει σήμερα ο πολίτης σε όλο το λεκανοπέδιο με 1 ευρώ την ημέρα, μετά τη μείωση του εισιτηρίου που κάναμε. Και με μισό ευρώ ο σπουδαστής, ο φοιτητής και ο συνταξιούχος. Μειώσαμε το κόστος λειτουργίας, από τα 230 εκατ. στα 85 εκατ. ευρώ. Αυτά ήταν όλα από το κοινωνικό σύνολο.
Δημοπρατούμε στις αρχές Δεκεμβρίου τη Γραμμή από το Κτήμα Βεΐκου, το Γαλάτσι μέχρι τα Νοσοκομεία του Γουδή, αφού περάσει το Μετρό από άλλες 9 στάσεις, από την Καισαριανή, τον Ευαγγελισμό, πιο πέρα την Κυψέλη, τη Νεάπολη, λαϊκές γειτονιές, το Πανεπιστήμιο στο σημαντικό Δήμο του Ζωγράφου. Το δίκτυο σταθερής τροχιάς συμπληρώνεται από τις λεωφορειακές γραμμές, οι οποίες καταλήγουν όλες πλέον στο Μετρό, στο Τραμ, στα Μέσα σταθερής τροχιάς.
Στη Θεσσαλονίκη το Μετρό παραδόθηκε πλήρες πλέον για κατασκευή στον κατασκευαστή. Με δύο κλειστούς προς το παρόν σταθμούς: Βενιζέλου και Βούλγαρη. Αλλά πλέον έχει πεδίο ελεύθερο και μέτωπο να δουλέψει. Ξεκίνησε η κατασκευή της γραμμής προς την Καλαμαριά. Ξεκίνησε και δρομολογείται η υλοποίηση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου City Train Προαστιακού Θεσσαλονίκης.
Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι, ο ΟΑΣΘ , που είναι ιδιωτική επιχείρηση, έπαιρνε διπλάσια χρηματοδότηση, αφού θέλετε να το ακούσετε, διπλάσια χρηματοδότηση από την Αθήνα που έχει τέσσερις φορές παραπάνω πληθυσμό. Σε σύντομο χρονικό διάστημα θα είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε το Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης, με πόρους της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και τα δύο μεγάλα Τραμ της Πάτρας και των Ιωαννίνων. Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι, για όλα αυτά υπάρχει ένα κρίσιμο ζήτημα, μία κρίσιμη αποκλειστική προϋπόθεση, ένα ζήτημα για το οποίο πρέπει να συμφωνήσουμε εδώ μέσα όλοι, με τις επιμέρους διαφωνίες μας.
Για να επιτευχθούν οι μεγάλοι στόχοι της Χώρας, η έξοδος από την κρίση, η αύξηση της απασχόλησης και η προσέλευση επενδύσεων, υπάρχει μια τεράστια προϋπόθεση: η πολιτική σταθερότητα. Η πολιτική σταθερότητα, μαζί με τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν στη Χώρα, είναι η μεγάλη πρόκληση για όλο το πολιτικό σύστημα, για να μπορέσουμε να δικαιώσουμε τις θυσίες που έκαναν οι Έλληνες τα τελευταία 5 χρόνια. "