Το deal της HP άνοιξε την όρεξη... και σε άλλες πολυεθνικές για το λιμάνι του Πειραιά
Ενδιαφέρον και άλλων μεγάλων εταιρειών, που
παράγουν προϊόντα στην Ασία, να χρησιμοποιήσουν τον Πειραιά ως κόμβο για τη διακίνηση των προϊόντων τους προς την Ανατολική Ευρώπη και την ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου φαίνεται ότι προκαλεί η συμφωνία μεταξύ Hewlett Packard (HP), Cosco και ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Προϋπόθεση για την ολοκλήρωση της συμφωνίας είναι η παράδοση προς εμπορική εκμετάλλευση της σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέει το Θριάσιο με το Ικόνιο, η οποία αναμένεται στο τέλος Φεβρουαρίου.
Η καταρχήν συμφωνία που έχει υπογραφεί μεταξύ των τριών πλευρών (HP, Cosco και ΤΡΑΙΝΟΣΕ) προβλέπει τη διακίνηση των προϊόντων της HP διά θαλάσσης προς τις χώρες της Ανατολικής και Νοτίου Ευρώπης, της Βορείου Αφρικής και της Μέσης Ανατολής. Η παράδοση προς εμπορική εκμετάλλευση της σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέει το Θριάσιο με το Ικόνιο ανοίγει τον δρόμο για την οριστική συμφωνία μεταξύ της Hewlett Packard (HP), της Cosco και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που δεν αποκλείεται να υπογραφεί στο τέλος του μήνα, μαζί με την παράδοση της σιδηροδρομικής γραμμής.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι μεταξύ των εταιρειών που έχουν εκδηλώσει διερευνητικό ενδιαφέρον για πιθανή συνεργασία, βρίσκονται οι εταιρείες ΙΚΕΑ, Dell, LG, Samsung, Lenovo, Sony, Hyundai.
Οι έως τώρα ενδιαφερόμενοι αναμένουν την έναρξη της συνεργασίας HP - Cosco και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ώστε να εκτιμήσουν την κατάσταση και να προχωρήσουν στη συνέχεια σε ανάλογες κινήσεις, καταδεικνύοντας την ανασφάλεια που προκαλεί το ελληνικό οικονομικό περιβάλλον.
Στη σιδηροδρομική γραμμή -η εύρυθμη λειτουργία της οποίας αποτελεί προϋπόθεση οποιασδήποτε συνεργασίας- διεξάγονται ήδη δοκιμαστικά δρομολόγια στα οποία έχει συμμετάσχει και η HP. Στο τέλος Φεβρουαρίου και αφού έχει προηγηθεί η παράδοση της γραμμής στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θα μπορούν να εκτελεστούν τα πρώτα εμπορευματικά δρομολόγια. Υπενθυμίζεται ότι η κατ’ αρχήν συμφωνία που υπεγράφη μεταξύ HP, Cosco και ΤΡΑΙΝΟΣΕ προβλέπει τη διά θαλάσσης διακίνηση των προϊόντων της εταιρείας προς τις χώρες της Ανατολικής και Νοτίου Ευρώπης, της Βορείου Αφρικής και της Μέσης Ανατολής από τον Προβλήτα ΙΙ που διαχειρίζεται η εταιρεία Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιώς (ΣΕΠ Α.Ε.), θυγατρική της κινεζικής Cosco, ενώ η σιδηροδρομική μεταφορά τους θα διεξάγεται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Στην παρούσα φάση στη σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει το Θριάσιο με το Ικόνιο υπάρχει δυνατότητα διέλευσης συρμών με ταχύτητες μεταξύ 50 και 70 χλμ./ώρα.
Με την οριστική παραλαβή και την τοποθέτηση της απαιτούμενης ποσότητας σκύρων στο σύνολο της γραμμής των 17 χλμ., η ταχύτητα διέλευσης των συρμών θα ανέλθει στα 90 χλμ./ώρα. Η γραμμή θα είναι περιφραγμένη σε όλο της το μήκος και χωρίς καμία ισόπεδη διάβαση. Πληροφορίες αναφέρουν ότι το υψηλό κόστος καυσίμων που έχει περιορίσει τις ταχύτητες κίνησης των πλοίων, έχει καταστήσει το λιμάνι του Ρότερνταμ, απ’ όπου διεξάγεται η διακίνηση των προϊόντων της HP, ιδιαίτερα ακριβό.
Στελέχη της αγοράς επισημαίνουν ότι η Hewlett-Packard κερδίζει χρόνο και περιορίζει το λειτουργικό της κόστος κάνοντας χρήση του Πειραιά. «Από τον Πειραιά έως το Ρότερνταμ το ταξίδι διαρκούσε έξι ημέρες, αλλά σήμερα με τις χαμηλότερες ταχύτητες, λόγω κόστους καυσίμων, διαρκεί έντεκα ημέρες. Αρα ο Πειραιάς αποτελεί την πλέον οικονομική και συμφέρουσα επιλογή».