Η ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ ΤΗΣ ΠΙΝΔΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Η κατασκευή της Εγνατίας οδού στην Ήπειρο είναι το πιο δύσκολο τμήμα του έργου
Έργα εξαιρετικής δυσκολίας -τα οποία ωστόσο αποδίδουν τεχνογνωσία στην Εγνατία Οδό Α.Ε. και στους Έλληνες εργολάβους και μηχανικούς, που έχουν εφαρμόσει νέες πρωτότυπες κατασκευαστικές μεθόδους- αποτελούν οι γέφυρες και οι σήραγγες της Εγνατίας οδό. Στο διαβρωμένο από τα νερά της Πίνδου έδαφος της Ηπείρου, όπου κατασκευάζεται το πιο δύσκολο τμήμα του έργου, σχεδόν τα περισσότερα χιλιόμετρα της Εγνατίας οδού αποτελούνται από σήραγγες και γέφυρες. Η εφαρμοζόμενη μέθοδος της προβολοδόμησης επιτρέπει την κατασκευή λίγων βάθρων και μεγάλων ανοιγμάτων στις γέφυρες.
Ένα έργο πρωτοφανούς έκτασης και δυσκολίας -σύμφωνα με τους ειδικούς- εξελίσσεται στην Πίνδο, όπου επιχειρείται η «κατάκτηση» του βουνού από την τεχνολογία, ενώ παράλληλα καταβάλλεται προσπάθεια να «πληγωθεί» όσο το δυνατόν λιγότερο το μοναδικό οικοσύστημα του παρθένου όρους.
Πρόκειται για την κατασκευή της Εγνατίας οδού στην Ήπειρο, που είναι το πιο δύσκολο τμήμα του έργου, σε μια περιοχή όπου το έδαφος κατολισθαίνει, διαβρωμένο από τα νερά της Πίνδου, αλλά και από τα νερά που φέρνουν οι αντίξοες καιρικές συνθήκες. Το αποτέλεσμα είναι να χρειάζεται σειρά υποστηρικτικών τεχνικών έργων, προτού γίνουν τα κυρίως τεχνικά έργα κατασκευής της νέας οδικής αρτηρίας.