Μυλόπουλος: Η Θεσσαλονίκη θα έχει Μετρό το 2020
Μυλόπουλος: Η Θεσσαλονίκη θα έχει Μετρό το 2020
Τη βεβαιότητα του ότι η Θεσσαλονίκη θα έχει Μετρό το 2020 εξέφρασε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος, στην
κεντρική εκδήλωση του φετινού Money Show, που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη από το Ελληνο-ιταλικό Επιμελητήριο.
Όπως τόνισε χαρακτηριστικά:
''Το παράδειγμα της Αθήνας, με την αποκάλυψη «της πόλης κάτω από την πόλη» και την έκθεση των ευρημάτων στους σταθμούς του μετρό, καθώς και της Θεσσαλονίκης, όπου εκτελείται σήμερα το μεγαλύτερο ανασκαφικό έργο της χώρας,είναι αδιάψευστοι μάρτυρες του πολιτιστικού ρόλου που μπορεί να διαδραματίσουν οι εργασίες κατασκευής μετρό στις πόλεις με σημαντική ιστορική διαδρομή.
Τα εργα μετρό, λοιπόν, είναι έργα ζωντανά και ηνέα διοίκηση της Αττικό Μετρό Α.Ε., έχοντας πλήρη συνείδηση των πολλαπλών πλεονεκτημάτων και ωφελειών που έχει το μετρό για την οικονομία, το περιβάλλον, την κοινωνία και τον πολιτισμό, έχει ξεκινήσει τις δραστηριότητές της με νέο πνεύμα, νέα αντίληψη και νέα σχέδια για το μέλλον.
Από τον Μάρτιο και μετά, έχει δοθεί ώθηση σε όλες τις δράσεις της εταιρείας και έχουν επανεκινήσει όλα τα έργα που παρέμεναν στάσιμα, όπως το σύνολο των έργων της Θεσσαλονίκης, δίνοντας νέες προοπτικές στα ίδια τα έργα, αλλά και στο μέλλον της εταιρείας.
Παραγωγικές εργασίες, αλλά και σχεδιασμοί για το μέλλον βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη τόσο στην Αθήνα και ευρύτερα το λεκανοπέδιο της Αττικής, όσο και στη Θεσσαλονίκη.
Στόχος είναι να τεθούν σε πλήρη ανάπτυξη οι εργασίες σε όλα τα μέτωπα της βασικής γραμμής σύντομα, ώστε να παραδοθεί στη Θεσσαλονίκη το έργο το πρώτο εξάμηνο του 2020.
Καίριο, ωστόσο ζήτημα για την πορεία των εργασιών του Μετρό της Θεσσαλονίκης, είναι αυτό που αφορά στον κεντρικότερο σταθμό, τον σταθμό «Βενιζέλου».
Για πρώτη φορά - μετά την έντονη διαμάχη που ξέσπασε με αφορμή τα αρχαιολογικά ευρήματα και δίχασε την πόλη- υπάρχει επί της αρχής συμφωνία του Υπουργείου Πολιτισμού, του Δήμου Θεσσαλονίκης και της Αττικό Μετρό στη βάση μιας τεχνικής λύσης που πρότεινε η εταιρεία. Η πρόταση αυτή είναι σύμφωνη με τη τελευταία απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) και προβλέπει την κατασκευή του σταθμού στην ίδια θέση με τα αρχαιολογικά ευρήματα, αλλά σε μεγαλύτερο βάθος, με ταυτόχρονη διατήρηση και ανάδειξη των ευρημάτων κατά χώρα.
Με αυτό το τρόπο, ξεπερνιέται ένα μεγάλο εμπόδιο και ανοίγει ο δρόμος για την ολοκλήρωση του συνόλου του έργου. Η θέση, λοιπόν, που εξ’αρχής εκφράστηκε από το σύνολο των εκπροσώπων της πόλης της Θεσσαλονίκης, για συνύπαρξη των σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων και του σταθμού του Μετρό, γίνεται επιτέλους πράξη.
Τέλος, οι κατασκευαστικές εργασίες συνεχίζονται και στην επέκταση της γραμμής του Μετρό προς Καλαμαριά, καθώς αυτή τη στιγμή πραγματοποιούνται εργασίες και στους πέντε σταθμούς της γραμμής.
Στόχος είναι τα έργα του Μετρό να μετατραπούν σε ένα παραγωγικό κύτταρο, καθώς αυτό αποτελεί μοχλό για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας, του εμπορίου και του τουρισμού. Να αποτελέσουν, δηλαδή τον πυρήνα, γύρω από τον οποίο θα αναπτυχθούν νέες υπεραξίες, νέες χρήσεις και θέσεις εργασίας για τη Θεσσαλονίκη.
Γι αυτό το λόγο, γίνονται εντατικές και συστηματικές προσπάθειες για την ένταξη των νέων έργων και των επεκτάσεων του Μετρό (όπως η Γραμμή 4 της Αθήνας και οι επεκτάσεις του Μετρό της Θεσσαλονίκης προς Αεροδρόμιο και προς Δυτικές συνοικίες) στο επονομαζόμενο «πακέτο Γιούνκερ», ως έργα σύμπραξης ιδιωτικού και δημόσιου τομέα''.
Πηγή: thestival.gr