Ολοκληρώνεται αυτοκινητόδρομος στα Σκόπια διά χειρός Άκτωρ
Ολοκληρώνεται αυτοκινητόδρομος στα Σκόπια διά χειρός Άκτωρ
Με ένα εντυπωσιακό οδικό έργο στα Σκόπια εφάμιλλο πολλών μεγάλων έργων στην Ελλάδα ο ΑΚΤΩΡ δηλώνει την
διεθνή του παρουσία. Η κορυφαία ελληνική κατασκευαστική εταιρεία έχει απλώσει τα φτερά της στη γειτονική χώρα κατασκευάζοντας το μεγαλύτερο έργο υποδομής της με κόστος 210εκ.ευρώ.
Το έργο αφορά την κατασκευή κλειστού αυτοκινητόδρομου με 2 λωρίδες + ΛΕΑ ανά ρεύμα κατεύθυνσης και διαχωριστική κεντρική νησιδα, συνολικού μήκους 28,2χλμ που εκτείνεται από το Demir Kapija μέχρι τη Smokvica, σε εντελώς νέα χάραξη, πολύ κοντά στα σύνορα με την Ελλάδα . Με την ολοκλήρωση του έργου το Φθινόπωρο του 2016 η απόσταση προς βορρά και νότο μας θα μειωθεί κατά 7χλμ και κατά 20 λεπτά.
Τα χαρακτηριστικά του έργου είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακά καθώς περιλαμβάνουν σημαντικά τεχνικά έργα:
-2 Δίδυμες Σήραγγες (1.200 και 1.200 μέτρα αντίστοιχα)
-6 κύριες γέφυρες (130μ, 400μ, 480μ, 400μ, 500μ, 100μ αντίστοιχα)
-5 Άνω Διαβάσεις
-7 Κατω Διαβάσεις
Το έργο εκτελείται σε ιδιαίτερα δύσκολο γεωγραφικό ανάγλυφο με αποτέλεσμα οι εργασίες να έχουν μεγάλο βαθμό δυσκολίας και σε κάποια σημεία οι Σήραγγες εναλλάσονται με κοιλαδογέφυρες. Χαρακτηριστικά να αναφέρουμε πως η μία από τις κοιλαδογέφυρες έχει ύψος που φτάνει τα 80 μέτρα, ενώ η επόμενη έχει συνολικό ύψος 65 μέτρα.
Σήμερα το ποσοστό υλοποίησης του έργου ανέρχεται στο 70% και οι πιστοποιημένες εργασίες έχουν φτάσει τα 140εκ.ευρώ.
Η χρηματοδότηση του έργου προέρχεται από τη χορήγηση κεφαλαίων ΙΡΑ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και δάνεια από την ΕΤΕπ (EIB) και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Αναπτυξης (EBRD).
Mε την ολοκλήρωση του έργου ολοκληρώνεται η αναβάθμιση του αυτοκινητόδρομου στα Σκοπιανά εδάφη. Ουσιαστικά το συγκεκριμένο τμήμα αποτελεί τη φυσική συνέχεια του ΠΑΘΕ ενώ η χρονοαπόσταση από τη Θεσσαλονίκη θα μειωθεί από 2 ώρες και 15 λεπτά σε κάτι λιγότερο από 2 ώρες.
ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ 10
Το συγκεκριμένο οδικό έργο αποτελεί τμήμα του Πανευρωπαϊκού Άξονα 10 που συνδέει την Αυστρία (Βιέννη), τη Σλοβενία, την Κροατία, τη Σερβία, τα Σκόπια και την Ελλάδα (Θεσσαλονίκη) ο οποίος είναι ένας από τους κύριους οδικούς άξονες της Ευρώπης.
Τα τελευταία χρόνια οι χώρες που διέρχεται ο άξονας έχουν μπει σε διαδικασία αναβάθμισης των τμημάτων τους και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς συνολικά τα έργα αναβάθμισης αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2020-2022.
Σήμερα από το σύνολο του άξονα έχει ολοκληρωθεί το 85% και απομένουν μερικά δύσκολα τμήματα σε κάποιες χώρες. Με την ολοκλήρωση των έργων η απόσταση Θεσσαλονίκη-Βελιγράδι θα γίνεται σε 4 ώρες (από 6 σήμερα) και Θεσσαλονίκη-Βιέννη σε 12 ώρες (από 15 σήμερα).
Το ελληνικό τμήμα του άξονα 10 είναι το Εύζωνοι-Θεσσαλονίκη μήκους 55χλμ. Από αυτά μόνο τα τελευταία 15χλμ έχουν χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου ενώ τα υπόλοιπα χρίζουν αναβάθμισης. Ωστόσο προς το παρόν δεν υπάρχουν πλάνα αναβάθμισης καθώς τα περιορισμένα κονδύλια του νέου ΕΣΠΑ δεν αφήνουν ελπίδες χρηματοδότησης του συγκεκριμένου τμήματος που έχει σχετική χαμηλή κίνηση οχημάτων.