Αυτοκινητόδρομος Μορέας: Απάντηση στη Βουλή για την ολοκλήρωση του Λεύκτρο-Σπάρτη
Αυτοκινητόδρομος Μορέας: Απάντηση στη Βουλή για την ολοκλήρωση του Λεύκτρο-Σπάρτη
Απάντηση είχαμε την Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, στην
επίκαιρη ερώτηση της Βουλευτού Λακωνίας της Νέας Δημοκρατίας Φ. Πατριανάκου, σχετικά με την πορεία των μεγάλων έργων στη Λακωνία.
Όπως είπε στην απάντηση του η Λακωνία "είναι ένας νομός με τεράστιες παραγωγικές και μεταποιητικές δυνατότητες και φυσικά με μεγάλες προοπτικές σε ό,τι αφορά την τουριστική ανάπτυξη. Προσωπικά πιστεύω ότι ο Νομός Λακωνίας είναι από εκείνους τους νομούς που είναι εξαιρετικά παραγωγικοί με υψηλής ποιότητας προϊόντα.
Επίσης, σας καλώ όλους σε λίγους μήνες, όταν θα αρχίσει να δουλεύει αυτός ο αυτοκινητόδρομος να τον διαβείτε, διότι πρόκειται για ένα καταπληκτικής ομορφιάς τοπίο, ανάμεσα στον Πάρνωνα και στον Ταΰγετο. Θέλω, λοιπόν, να πω ότι ορθά υποβάλατε την ερώτηση αυτή, διότι ο «ΜΟΡΕΑΣ», η κατασκευή του δρόμου, δηλαδή, Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα και Κόρινθος-Τρίπολη-Σπάρτη, είναι ένα έργο το οποίο έχει ξεκινήσει από το 2007.
Ήταν να παραδοθεί τον Σεπτέμβριο του 2012, όπως είπατε. Δόθηκαν, πολλές παρατάσεις. Και θα δοθεί και άλλη παράταση, διότι, δυστυχώς, υπάρχουν προβλήματα που προκύπτουν κάθε φορά κυρίως από εξωγενείς λόγους που δεν έχουν να κάνουν με αυτό καθ' αυτό το έργο, αλλά με παράπλευρες δραστηριότητες, οι οποίες πρέπει να ασκηθούν. Και μία σημαντική παράπλευρη δραστηριότητα είναι η αρχαιολογία.
Ξέρετε, ότι έχει βρεθεί ένα εξαιρετικά πολύτιμο, κατά τους επιστήμονες, εύρημα. Ξέρετε ότι αυτό έχει οδηγήσει σε μία τεράστια καθυστέρηση. Ταυτόχρονα, όμως, έχουμε προβεί πλέον στη διάσωσή του για να γίνει και επισκέψιμο. Έχει γίνει μια τροποποιητική μελέτη σε ό,τι αφορά την κατεύθυνση του δρόμου. Παρ' όλα αυτά, όμως, ο δρόμος συνεχίζει να κατασκευάζεται. Είναι το έργο που δεν σταμάτησε ποτέ να κατασκευάζεται, ενώ τα υπόλοιπα έργα είχαν σταματήσει.
Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε μπροστά σε εξελίξεις, οι τράπεζες έθεσαν και πάλι το χρηματοδοτικό μοντέλο σε αμφισβήτηση, τη βιωσιμότητα, δηλαδή, του δρόμου. Γι' αυτό βρισκόμαστε σε διαπραγματεύσεις με τους παραχωρησιούχους, την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Περιφερειακής Πολιτικής, έτσι ώστε να βρούμε μία λύση στο χρηματοδοτικό μοντέλο και να συνεχίσουμε την κατασκευή του έργου και την παράδοσή του το καλοκαίρι.
Είμαι αισιόδοξος ότι θα τελειώσει ο δρόμος. Θέλω να διαβιβάσετε σε όλους τους συμπολίτες σας, ότι ο δρόμος θα γίνει, θα κατασκευαστεί το έργο, θα είναι ολοκληρωμένος, θα υπάρχουν διόδια μόνο στο Λεύκτρο -κάπου εκεί- και μάλιστα πολύ χαμηλής τιμής. Από εκεί και πέρα, αυτός ο δρόμος θα αποτελέσει την αρχή για την περαιτέρω ανάπτυξη και την αξιοποίηση της Λακωνίας.
Επίσης, θέλω να πω ότι η μελέτη για το δρόμο Σπάρτης-Γυθείου - πρόκειται πραγματικά για έναν οδικό άξονα ο οποίος είναι αναγκαίος και άκρως απαραίτητος γιατί αφενός μεν οδηγούμαστε σε όλες τις τουριστικές περιοχές της Λακωνίας και αφετέρου γιατί είναι μια πολύ παραγωγική περιοχή- πράγματι έχει καθυστερήσει. Υπάρχει ένα ζήτημα περιβαλλοντικών όρων.
Τώρα που ολοκληρώνεται ο δρόμος, είναι προφανές ότι θα αλλάξουν οι ενημερωτικές πινακίδες. Δεν είναι δική μου εξαγγελία. Εκ του νόμου προκύπτει η υποχρέωση των παραχωρησιούχων -και της πολιτείας, βέβαια- με βάση και την Οδηγία να υπάρχει πληροφοριακή κατεύθυνση για όλους τους οδηγούς.
Το δεύτερο που θέλω να σας πω είναι ότι η γνώμη μου είναι πως η Λακωνία, η Μεσσηνία και άλλες περιοχές της Πελοποννήσου μπορούν να καταστούν ό,τι ήταν η Μακεδονία τη δεκαετία του '70, δηλαδή τεράστιες εξαγωγικές περιοχές, με υψηλή παραγωγικότητα και με υψηλής ποιότητας προϊόντα. Γιατί; Διότι οι άνθρωποι της Λακωνίας, της Μεσσηνίας και όλης της περιοχής εκεί αντιλαμβάνονται πολύ καλά τις ανάγκες της εποχής. Εγώ τους παρακολουθώ χρόνια και τους θαυμάζω.
Θέλω να σας πω, λοιπόν, ότι το αργότερο σε ενάμισι μήνα από τώρα θα φέρουμε στη Βουλή την τροποποίηση της σύμβασης για το Μορέα. Ελπίζω ότι όλοι οι συνάδελφοι -όχι μόνο αυτοί που κατάγονται από την Πελοπόννησο ή εκπροσωπούν τους Νομούς της Πελοποννήσου- να συμβάλουν με τη συζήτηση που θα κάνουμε εδώ, ούτως ώστε να τελειώνει η υπόθεση του Μορέα και σε λίγους μήνες όλοι μας να ταξιδεύουμε στις ακτές του Γυθείου, της Λακωνίας, της Νεάπολης, της Λακωνικής Μάνης με έναν αυτοκινητόδρομο ο οποίος πραγματικά ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εποχής μας.