Προς υπογραφή τα έργα Τιθορέα-Δομοκός και Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος
Αισιόδοξα είναι τα νέα που έδωσε
εχθές ο Υφυπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών κος Καλογιάννης για την πορεία των έργων που επιμελείται το Υπουργείο. Αυτό τουλάχιστον φαίνεται για τα δύο μεγάλα σιδηροδρομικά έργα σε Στερεά Ελλάδα και Πελοπόννησο.
ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ-ΨΑΘΟΠΥΡΓΟΣ
Το έργο αυτό με κόστος 315εκ.ευρώ δημοπρατήθηκε πριν από 9 μήνες (στις 8 Μαϊου). Ανάδοχος από την διαγωνιστική διαδικασία βγήκε η Κ/Ξ ΑΚΤΩΡ-J&P –ΙΝΤΡΑΚΑΤ με έκπτωση 5,29%. Με φυσιολογικούς ρυθμούς το έργο θα έπρεπε μέχρι το τέλος Φθινοπώρου να έχει συμβασιοποιηθεί αλλά για λόγους που κανείς μέχρι σήμερα δεν εξήγησε παρέμεινε μετέωρο.
Πλέον αναμένεται η οριστικοποίηση του αποτελέσματος και η ταχεία προώθηση του έργου καθώς πρόκειται να φέρει το σύγχρονο τρένο πιο κοντά στην πόλη της Πάτρας. Το μήκος των έργων είναι 21,5 χλμ ενώ συμπεριλαμβάνεται και η κατασκευή της μεγάλης σήραγγας Παναγοπούλας με μήκος 4,5 χιλιόμετρα.
Αν το έργο υπογραφεί μέχρι το ερχόμενο καλοκαίρι τότε θα χρειαστούν 36 μήνες (σύμφωνα με την προκήρυξη της δημοπράτησης) για να ολοκληρωθούν οι εργασίες. Έτσι το νωρίτερο που θα μπορούμε να περιμένουμε να έχει ολοκληρωθεί θα είναι το καλοκαίρι του 2016.
ΕΡΓΟ-ΣΚΟΥΠΑ ΤΙΘΟΡΕΑ-ΔΟΜΟΚΟΣ
Το πλέον σημαντικό σιδηροδρομικό έργο εδώ και χρόνια. Το έργο αυτό με την κατασκευή του κλείνει ένα κύκλο έργων με διάρκεια 30 χρόνια και αφορά τον εκσυγχρονισμό του κύριου διαδρόμου της χώρας από την Αθήνα μέχρι την Θεσσαλονίκη.
Το έργο περιλαμβάνει ότι εργασίες έχουν απομείνει από τις 6 εργολαβίες που έγιναν τα τελευταία χρόνια ενώ θα γίνει η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 430εκ.ευρώ και η διάρκεια των εργασιών έχει οριστεί σε 36 μήνες και η ολοκλήρωση του πάει για το 2016.
Και οι δύο εργολαβίες έχουν παρουσιάστηκαν ως έργα προς συμβασιοποίηση από τον Υφυπουργό Ανάπτυξης και Υποδομών και τον λόγο έχει πλέον η ΕΡΓΟΣΕ.