Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: 100 μέτρα απομένουν για να τρυπηθεί η σήραγγα Πλαταμώνα
Ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου μας
εκπλήσσει εδώ και 6-7 μήνες πάντα ευχάριστα. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του ypodomes.com η εταιρεία κατασκευής συνεχίζει τις εργασίες καθώς ότι χρήματα εισρέουν στα ταμεία της από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών κατευθύνονται στο έργο έτσι ώστε να υπάρχει πρόοδος, έστω και μικρή.
Να θυμίσουμε πως οι εργασίες πραγματοποιούνται από το καλοκαίρι και αφορούν κυρίως τις 3 σήραγγες που έχουν συνολικό μήκος 11χλμ. Αυτή τη στιγμή στην πρώτη σήραγγα (Τ1) μήκους 2χλμ και στην δεύτερη σήραγγα (Τ2) μήκους 6χλμ έχουν ολοκληρωθεί η διάνοιξη, η τελική επένδυση ενώ σε προχωρημένο στάδιο είναι η εγκατάσταση των ηλεκτρομηχανολογικών.
Στην Τρίτη σήραγγα (Τ3) στην περιοχή του Πλαταμώνα βρίσκεται σε εξέλιξη το «τρύπημα» της κατεύθυνσης προς Θεσσαλονίκη και σύμφωνα με τις πληροφορίες του ypodomes.com απομένουν περίπου 100 μέτρα για την οριστική διάνοιξη. Η κατεύθυνση προς Αθήνα έχει ήδη διανοιχθεί.
ΤΑ ΑΝΟΙΧΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
Βάρος έχει δοθεί στα ανοιχτά τμήματα που βρίσκονται στα όρια του Νομού Λάρισας ενώ στα ανοιχτά τμήματα του Νομού Πιερίας οι εργασίες βρίσκονται πιο πίσω. Με τις απαλλοτριώσεις αν και βρισκόμαστε 5 χρόνια μετά την έναρξη του έργου υπάρχουν ακόμα 1-2 τμήματα που δεν έχουν δοθεί στην εταιρεία κατασκευής.
Τα εντατικά έργα στα ανοιχτά τμήματα αναμένεται να τα δούμε όταν έχουμε την οριστική συμφωνία και την επανεκκίνηση των έργων. Το ερώτημα πλέον που τίθεται είναι το πότε.
ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ
Με το άνοιγμα του σταθμού διοδίων στο Αιγίνιο έκλεισε και το τελευταίο «πρόβλημα» για το Υπουργείο που προσπαθεί να επαναφέρει τους όρους της σύμβασης σε πραγματική τροχιά. Ούτως η άλλως με τις τροποποιήσεις που έχουν γίνει η επιπλέον επιβάρυνση για τους οδηγούς είναι σχεδόν μηδενική.
Το επόμενο διάστημα με τα προβλήματα να λιγοστεύουν η προσοχή έγκειται στο πότε θα ξεκινήσει η ολοκλήρωση αυτού του πραγματικά μεγάλου έργου. Λόγω της ιδιομορφίας των έργων (που εκτελούνται σε μεγάλο ποσοστό μέσα σε σήραγγες) δεν είναι ορατό το μέγεθος και η πολυπλοκότητα αυτού του έργου.
Ο μεγάλος στόχος της ολοκλήρωσης των σηράγγων πάντως έχει σχεδόν επιτευχθεί και τα ανοιχτά τμήματα που θα ενώσουν τις 3 μεγάλες σήραγγες μεταξύ τους και το σύνολο του έργου με τον Ευαγγελισμό και τη Σκοτίνα είναι το μεγάλο στοίχημα που όμως θα κερδηθεί μόνο όταν το έργο επανεκκινηθεί πλήρως.