Παρουσιάστηκε στην Αθήνα το mega-mall Bitza Park που θα γίνει στη Μόσχα
Μέσω επιστολής έδωσε το... «παρών», κατά την
χθεσινή επίσημη παρουσίαση του εμπορικού κέντρου - μαμούθ Bitza Park στη Μόσχα ο επιχειρηματίας Ιβάν Σαββίδης, ο οποίος φαίνεται να συνέβαλε, ώστε σε τμήμα του πολυχώρου των 83.000 τ.μ. να δημιουργηθούν καταστήματα αμιγώς ελληνικών συμφερόντων.
Όπως έχει αναφέρει το Capital.gr, το Bitza Park είναι το εμπορικό πάρκο που αναπτύσσεται στη θέση του πρώην ολυμπιακού κέντρου της Μόσχας. Θα διαθέτει 70.000 τ.μ. εμπορικής επιφάνειας, όπου θα δημιουργηθούν 3.600 καταστήματα, δηλαδή περισσότερα ακόμη και από τα 2.900 (ανοιχτά ή κλειστά) καταστήματα που συνολικά βρίσκονται συνολικά στο κέντρο της Αθήνας.
Το τουριστικό δίκτυο “Discover Greece” και η εταιρεία Πυθαγόρας Α.Ε. (με τη μεσολάβηση του μεγαλομετόχου του ΠΑΟΚ, Ιβάν Σαββίδη) ανέλαβαν το εγχείρημα να «κατευθύνουν» στη μοσχοβίτικη αγορά, σε τμήμα του Bitza Park, εγχώριες επιχειρήσεις που θα επιδίωκαν, με τον τρόπο αυτό, να αυξήσουν την εξωστρέφειά τους.
Στο πλαίσιο αυτό, το Bitza μπορεί να «φιλοξενήσει» μέχρι 50 ελληνικά καταστήματα, όπως έγινε γνωστό. Σύμφωνα με τους εκπροσώπους των δύο φορέων, είκοσι εταιρείες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την ενοικίαση καταστημάτων στο εμπορικό κέντρο και ανήκουν στους κλάδους της ένδυσης, της υπόδησης, των φυτικών καλλυντικών και των βιολογικών προϊόντων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η βιομηχανία υποδημάτων Boxer, η καλτσοβιομηχανία ΠΟΥΡΝΑΡΑ, μία τεχνική εταιρεία, δύο κοζανίτικες γουνεμπορικές βιοτεχνίες και ορισμένες μεμονωμένες εταιρείες βιολογικών προϊόντων ενδιαφέρονται να αποκτήσουν παρουσία στο μοσχοβίτικο mall.
Ερωτήματα
Πέραν του υφυπουργού Ανάπτυξης Θανάση Σκορδά, που ανταποκρινόμενος στην πρόσκληση των διοργανωτών (Discover Greece, Πυθαγόρας, Greek export.ru, Palmir), απηύθυνε χαιρετισμό στην παρουσίαση που έλαβε χώρα στο ξενοδοχείο Τιτάνια, δεν υπήρξε κάποιος άλλος εκπρόσωπος της πολιτικής και πολιτειακής ηγεσίας.
Μάλιστα, ερωτήματα προκάλεσε η απουσία Ρώσου εταίρου των διοργανωτών, όπως και εκπροσώπου του ελληνορωσικού επιμελητηρίου ή και της Ρωσικής πρεσβείας στην Αθήνα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη και ο Ιβάν Σαββίδης απουσίαζε, το κενό του οποίου καλύφθηκε με την ανάγνωση επιστολής του, μέσω της οποίας εξέφραζε τη στήριξή του στην ελληνική επιχειρηματική κοινότητα. Και σημειωνόταν ότι «η ρωσική αγορά προσφέρει πλέον μεγάλες δυνατότητες για εξαγωγική δραστηριότητα, στο πλαίσιο των προσπαθειών εξόδου από την κρίση μέσω διμερών οικονομικών συνεργασιών».
Αλλά και η μη παρουσίαση ποιοτικών χαρακτηριστικών που συνοδεύουν τέτοιου είδους projects δημιούργησε εικόνα ασάφειας.
«Το εγχείρημα θα μπορούσε με τις σωστές ενέργειες να προσελκύσει το επιχειρηματικό ενδιαφέρον, λόγω και του γεγονός ότι η Μόσχα αποτελεί ελκυστική αγορά.
Ωστόσο, θα πρέπει να διασαφηνιστεί το μείγμα των μισθωτών, αλλά και να υπάρξει περισσότερη πληροφόρηση σχετικά με τους δείκτες επισκεψιμότητας του εμπορικού κέντρου.
Και βέβαια θα πρέπει να διευκρινιστεί πώς θα κατανέμονται τα ελληνικά καταστήματα στο εμπορικό, σε σχέση με αυτά των υπόλοιπων ευρωπαϊκών χωρών» σημειώνει στο Capital.gr ο Γιώργος Λίτσας, γραμματέας του RICS και διευθύνων σύμβουλος της GLP Values.
Σημειώνεται ότι, όπως έγινε γνωστό, την επένδυση, ύψους περίπου 2,8 δισ. δολαρίων, πραγματοποιούν η γερμανική εταιρεία διαχείρισης έργων και συμβουλευτικής «Palmir» και η Universal Studios.